onsdag 14 maj 2008

14 maj 2008, Servat och klart

Jepp, då var första servicen avklarad på hojen, ny olja i motor och växellåda plus kontroll av diverse annat. Nu har man 1000 sköna mil kvar till nästa gång, bara skitvädret försvinner.
Har fått lite beslutsångest om hur jag ska köra upp till Gällivare efter midsommarträffen i Borlänge. Ett alternativ är inlandet upp förbi Älvdalen, Sveg, Östersund och vidare. Ett annat frestande alternativ är att åka över Malung, Sälen och sen över till Norge förbi Trysil och åka genom Norge ända upp till Narvik för att sedan åka ner till Gällivare förbi Riksgränsen, Kiruna. Jag antar att beslutet inte kommer förrän jag åker från Borlänge, mycket beror ju på vädret.
På eftermiddagen var jag och införskaffade en 12-voltsladdare till mobilen så man inte blir utan telefon i sommar när det blir att ligga mest i tält, är också ute efter ett större tält så man slipper krypa in och ut, tältmarknaden är ungefär som med platt-tv, en jävla djungel men jag hoppas att jag hittar nåt som passar innan avfärd.

5 kommentarer:

Carola sa...

Kanske testa pricerunner och liknande sidor där köparna betygsätter varor???

Johnny sa...

Hahaha, vad menar du med det??

Carola sa...

För att hitta i tältdjungeln!
Jag hoppas att du inte har gått så långt att du finns med och får omdömen där!!! Hahahahahahah

Carola sa...

Har du dött? Våga blogga vetja!

Gabbie sa...

Va sööt du är pappa! <3