torsdag 5 februari 2009

Aldrig får man vara riktigt glad

Igår gick en tand av när jag käkade lunch så nu blir det till att besöka "Skräckens hus". Jag har en obotlig tandläkarskräck sedan en idiot höll på att skrämma ihjäl mig när jag var liten. På den tiden var borrarna remdrivna och utan vattenkylning så det bara bolmade ur käften när dom borrade.
Fast med tanke på hur man är efter besöket så kan det ju bli ganska kul har jag konstaterat, jag måste ta reda på vad den lilla killen har fått för bedövningsmedel så jag kan begära det när det blir dags.
Ett sätt är ju också att tömma en liter whisky och gå ut i garaget och ta polygripen :-)

3 kommentarer:

Carola sa...

Jag tror då inte någon tandläkare kan hitta på något lika hemskt som att själv försöka dra ut en tand-oavsett spritbedövning. Jag misstänker också att det blir sämre resultat ju bättre bedövning du dricker!
Remborrarnas tid..dessutom med Bulgarisk jättehårig tandläkare som bara kunde säga "apa" och "it ihop". Det var tider det! ;D

Carola sa...

Jag gissar att han fått Midazolam eller något annat lugnande medel alternativt narkos. Lustgas går ur innan man lämnar huset, så det är det inte.

Carola sa...

Nååååååååååååå....dog du?