måndag 2 juni 2008

31 Maj-1 Juni 2008. 50 mil av ren njutning

Helgen som var blev det 50 mil på hojen, vädret var helt fantastiskt även om det blev hett innanför skinnkläderna när jag tog paus. Åkte ner till Katrineholm på lördag förmiddag och hälsade på Viveca som har köpt en Dragstar 650 årsmodell 2004, en helt perfekt hoj till henne.







Viveca på nya hojen

Vägen ner åkte jag E4 till Järna och där tog jag av på väg 57 för att åka över Gnesta-Flen och vidare till Katrineholm, härliga vägar och nästan ingen trafik. När jag kom fram till Katrineholm åkte vi ner till hamnen i Nyköping och tog en fika på eftermiddagen, det är tydligen en träffpunkt för hojåkare på onsdagskvällarna så det kanske blir nån tur dit i sommar igen.









På söndag morgon åkte jag vägen från Katrineholm över Västerås och hem igen, stannade till vid Ekolskrog och käkade lite och där träffade jag ett gäng Stockholmare som kom från Dalarna, dom hade varit i Tällberg över helgen och haft det skönt i finvädret. En av killarna hade en Suzuki 1800, en riktigt snygg hoj. Det var också ett gäng med gamla Volvobilar där, gamla PV och en Duett + en Saab.









Kolla under resvägar på min rutt den här helgen. Nu har hojen gått över 160 mil också så nu är den inkörd, skönt att inte behöva bekymra sig över varvtalet på motorn, nu är det bara att blåsa på.

4 kommentarer:

Irene´ sa...

Blås inte på för fort bara det finns hastighetsgräns vad det inte så du sa*ler*.Så ta det lungt och va rädd om dej.Kram Irene´

Carola sa...

Näää, kör som du brukar-det har ju gått bra hittills!

Anonym sa...

Är det några som är rädd om mig kanske,,hehe trevligt

Irene´ sa...

Visst är det, du är ju inte vem som helst *ler* eller?