söndag 8 juni 2008

5-8 Juni 2008 Siljansträffen i Mora

Då var årets första träff avklarad, Siljansträffen i Mora. Det började redan på torsdag i år eftersom det var nationaldagen på fredag. Vi var ca 375 hojar som åkte runt mashavet på fredagen, dom flesta utsmyckade med flaggor och annat blågult. Kolla reportage http://www.dt.se/nyheter/mora/article319193.ece
Fredag och lördag kväll spelade Back On Track upp till dans, blandad musik, allt från gamla rock låtar till dansbandsmusik, det blev riktigt hålligång fram på småtimmarna
Man ska ju inte klaga när det är fint väder men det blev olidligt varmt i skinnstället när det var 32 grader i skuggan,,,puuuh.
På lördagen åkte jag till Sollerön och badade, härligt. Det var över 20 grader i Siljan.
Hallstavikgänget var som vanligt på plats liksom Surjämtarna som återigen fick pris för mest antal medlemmar på träffen. Priset för längsta körsträcka gick till 2 grabbar från Tyskland, inte illa.
Jag träffade också Jocke Bosell som jag inte har sett sen Ruskträffen 2006. Han har kvar sin HD Ultra Classic.
Redwingarna har återigen arrangerat en kanonträff och fick dessutom en ny medlem (Mig själv)
Mina turer under helgen kan du se under resvägar (Siljansträffen)

3 kommentarer:

Irene´ sa...

Det verkar var mysigt på sådan träffar.Så fint lejon huvud på den mc.Kram Irene`

Carola sa...

Men....våga blogga då! Eller är du på väg hit redan, det är cruisinghelg här nu och Barnens Dag-helt fel-för det ska vara på hösten när det är mörkt på kvällarna, så det så!

Anonym sa...

Jag bloggar bara om mitt liv med MC:n och det har varit lugnt ett tag