måndag 28 juli 2008

Hemåt det bär

Söndagen 6 juli vaknade jag vid 8-tiden och insåg att mitt blod var utspätt med nån främmande vätska så det blev inte att åka iväg från Dorotea förrän vid 14-tiden. Värmen som vi hade njutit av hela helgen var som bortblåst, det var 12 grader när jag drog iväg neråt mot Östersund. Jag fick stanna och ta på mig tjocktröjan och vinterhandskarna eftersom fingrarna började domna av i kylan. 12 grader i 120 km/tim blir ganska kallt. Jag åkte inte så långt på söndagen, hyrde en stuga på Camp Viking mellan Östersund och Sundsvall. Det var en mycket trevlig camping som jag verkligen kan rekommendera http://www.campviking.se/
På måndagen fortsatte jag hemåt och slapp regn fram till Gävle, efter det regnade det ganska häftigt men det gick ändå bra eftersom jag har investerat i ett mycket bra regnställ. Jag var hemma vid 16-tiden och var ganska nöjd med min långresa på cirka 300 mil.

Inga kommentarer: