tisdag 1 juli 2008

1 Juli 2008, På resande fot

Ja då var det ett tag sedan jag hade möjlighet att blogga. Jag åkte hemifrån 19 Juni för att styra kosan mot midsommarfirande på Masträffen i Borlänge. Första stopp blev som vanligt vid Ekolskrog för att kolla packningen och få lite käk.









Första stoppet (Ekolskrog)
Resan till Borlänge gick bra och vädret var helt ok. Träffen var lika bra ordnad som förra året plus att det var fint väder hela helgen, det kom nån åskskur varje kväll men det var bara skönt. Jag slog upp mitt nya tält vid Rodzlag MC:s tältplats, där träffade jag Pauli också som inte var med i Mora, han var sig lik.









Min tältplats.............................. Pauli i mitten
Träffade också Stefan och Inger, Inger var på väg söderut för att byta upp sig till en ny Pan European, likadan som den gamla.









Inger och Stefan
På midsommarafton var det traditionell dans kring midsommarstången och därefter sillmiddag med snaps. Klubben i Borlänge hade engagerat 4 olika band som spelade under helgen så det blev full fart frampå småtimmarna.



































Det är ordning på knuttarna :-)

Jag drog vidare från Borlänge vid lunchtid på söndagen för att åka upp till Ture Molin i Torpshammar utanför Sundsvall. Resan gick fint och jag slapp regn även på den etappen, vädret blev dock sämre så jag blev kvar hos Ture fram till Tisdagen 24/6. Ture hoppade av turen upp till Gällivare så jag åkte vidare upp till Piteå för att övernatta på havsbadet. Natten var ganska kylig och på morgonen duggregnade det hela tiden när jag packade ihop,,,,inte kul, allting blev fuktigt.
Resan upp till Gällivare gick i fint väder från Luleå, mellan Piteå och Luleå regnade det ganska kraftigt men sedan var det fint ända upp till Lansjärv, sen öppnade sig skyarna så sista biten var det rena skyfallet. Som tur var så var det ju inte så lång bit att köra i regn. Det var väldigt skönt att köra rätt in i garaget hos syrran och få ta av sig allt som var blött. Det spelar ingen roll vad man har för regnkläder när det regnar så kraftigt.
Det blev 2 nätter inne i stugvärmen hos syrran medan regnet öste ner.
På fredagen 27/6 så kom finvädret så det var ju helt perfekt. Jag åkte ut till MMCK:s klubbområde mitt på dagen för att slå upp tältet och vara med på midnattssolsträffen. Det blev en lång väntan till midnatt när kortegen gick upp på Dundrets topp för att kolla midnattssolen och få en våffla med hjortronsylt. Vädret var helt perfekt på toppen, vindstilla och sol.
Strax efter midnatt så bar det av tillbaka till klubbområdet för att påbörja festen som varade till morgonen.
Klockan 11.00 på lördagen gick bussen in till marknaden i Gällivare med tillhörande pubrunda, eftermiddagen fortsatte sedan på klubbområdet med flyguppvisning och prisutdelningar.
Midnattssolsträffen var riktigt kul, mycket tack vare att vädergudarna var på våran sida i år. Kolla länken: http://www.nsd.se//NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=3825555
Söndag eftermiddag åkte jag tillbaka till syrran för att ladda batterierna till nästa träff som börjar på fredag, det blir antingen Rumpmasträffen i Avesta eller 45:an utanför Dorotea. Mina planer är att avvakta det fina vädret som ska komma på torsdag och då drar jag iväg. Just nu är det regn igen och det ska visst vara så i morgon också.





1 kommentar:

Gabbie sa...

Jag vet att du saknade mig uppe i Gällivare, du måste ju ha någon som orkar hålla igång lika länge som dig ;)