onsdag 30 juli 2008

Förlovning

Nu börjar det väl vara dags att avslöja det som har varit ett faktum en tid. 26 april bjöd jag upp en snygg kvinna på Crazy Daizy, det visade sig vara början på ett nytt liv. Från början var jag faktiskt lite tveksam eftersom hon är några år äldre än mig, man har ju förstås letat lammkött hela tiden sen jag blev singel, hahaha väldigt dumt har jag ju insett nu. Eftersom denna underbara kvinna inte gav upp utan fortsatte att försöka få mig att inse att vi skulle träffas flera gånger så växte en kärlek fram som jag inte har varit med om förut. Vi fortsatte att träffas och dejtade några gånger, sen blev det dags för min semester och jag tyckte att det var ganska skönt att åka iväg för att tänka över mitt liv. Det började faktiskt före min semester när jag satt på en stubbe i Mora på Siljansträffen, helt plötsligt kände jag att jag saknade Riitta så in i helvete så jag hade kunnat åka hem samma kväll. Jag åkte hem från Siljansträffen och vi träffades sporadiskt några gånger till, sen skulle ju Riitta åka hem till Tammerfors och jag åkte iväg på min efterlängtade MC-semester. Varje dag på min semester tänkte jag på och saknade detta lilla mumintroll :-) När jag kom hem från semestern så beslutade vi ganska snabbt att det var dags för förlovning, själv tänkte jag att jag kan inte hitta något bättre så varför fortsätta att leta. Vi beslutade att vi skulle förlova oss på Kopparträffen i Falun 26 Juli eftersom det skulle bli våran 3-månaders dag. 15 Juli gick vi till Efva Attling och köpte ringarna.........hmmmm vad trodde ni hände,,,,,,,,,,,Jo, vi kom hem och satt och tittade på dom vackra ringarna på kvällen och sa, "Vad fan väntar vi på, vi älskar ju varandra". Sagt och gjort, vi förlovade oss 15 Juli och jag är såååå jävla lycklig. Fortsättning följer....!

5 kommentarer:

Carola sa...

Kanske 3:e gången gillt då - eller är det 4:e ?!?

Johnny sa...

Det var ett ovanligt sätt att gratulera på :-)

Anonym sa...

Grattis då din gamla räv.. och du har gått å förlovat dig utan att enns presentera mig? Va är det för stil egentligen?! :P Du kanske ville få henne "på kroken" innan du presentera mig, skäms du för mig farsgubbe?! :D Nej skämt åsido, grattis och hoppas det funkar bra för er :)

Carola sa...

Tja..jag ÄR ovanlig och unik (som alla andra)och du bad om en giftig kommentar-eller hur?!?

Anonym sa...

Vill ju skriva ett grattis till er båda här också fast jag båda gratulerat o kramat om er båda redan. Jag är så glad för eran skull....ni passar så bra tillsammans...njut av livet mina vänner...kramar många från Ann-Britt