söndag 21 september 2008

21 september, Dublin

Jaha då är jag i Dublin igen, resan gick bra, vi var till och med 15 minuter tidigare än beräknat på Irländsk mark. När jag kom till hotellet så visade det sig att det hade varit den största fotbollsmatchen på hela året idag och laget som vann och deras supporters bor på mitt hotell. Snacka om partaj, synd att det är arbetsdag i morgon för det kommer att festas hela natten här. Matchen stod mellan Tyrone och Kerry, jag har ingen aning om vad det är för lag och dessutom så spelas Irländsk fotboll mer med händerna än fötterna, men det verkar vara betydligt roligare än den urtråkiga sporten fotboll. Tyrone vann i alla fall och det märks i barerna på hotellet.
Hotellrummet får väl duga, jag ska ju bara bo här till på fredag,,hehe




1 kommentar:

Gabbie sa...

Jäkla lyxlirare :P