måndag 29 september 2008

26 september, Hemma igen

Kom hem i Fredags efter en vecka med förkylning och feber i Dublin. Jobbet gick ändå bra efter ett besök på apoteket och lite medicin från goda vänner på kontoret. I torsdags hade jag tillfrisknat så pass att jag kunde gå ut med Brian, Mark och Adrian. Vi gick på Arlington hotel och åt en god "Irish Stew" och kollade på River Dance uppträdandet. Sen knallade jag Mark och Adrian till Oliver St John Gogartys http://www.gogartys.ie/pub/ , ett riktigt bra ställe om man vill lyssna på traditionell irländsk musik.

Åkte från hotellet 10.00 på Fredag morgon så att jag skulle ha gott om tid och slippa stressa. Världen är ändå ganska liten, på flygplatsen träffade jag Bert-Ove Johansson, min gamla chef från Aitikgruvan i Gällivare. Vi tog en Guinness i baren och snackade lite gamla minnen.

Jag landade på Arlanda vid 16.30-tiden och hade fått ett SMS från min dotter som ville att jag skulle ringa upp. Jag ringde på en gång och hon berättade att Я стал дедушкой, jag blev så glad så jag стоял и плакал på flygplatsen, lycka till älskling.

1 kommentar:

Carola sa...

hahahaha..."gam´gubbe"!