torsdag 4 december 2008

4 December, Det var på tiden....

Nu var det ett bra tag sedan det blev något skrivet här. Det har hänt massor sedan sist jag skrev. Vi har flyttat in i huset och trivs såååååå bra. Mycket jobb är det att flytta, speciellt när det var 2 hushåll som skulle bli ett, vi har slängt ganska mycket för att börja om tillsammans. Det tycker jag var en bra ide. Det var en lång väntan innan flytten av bredbandet blev klart, vi har varit utan en månad och ännu har vi inte fått telefonen inkopplad, bredbandsbolaget är bra när allt är på plats men flyttningar är dom inget vidare på att klara av.
Nu står hojen i varmgaraget över vintern, den mår väldigt bra sa den när jag pratade med den senast.
Efter att grejorna var flyttade så har det varit ett himla plockande och pysslande för att få allt på plats men nu är det nästan klart. Det är lite pyssel kvar på övervåningen.
Julen står ju också inför dörren så nu lyser det smålampor överallt, (dom som fungerar) det är inget lätt uppdrag att få en hel ljuskedja att lysa. Men å andra sidan så är det ju löjligt billigt på RUSTA, får man det inte att lysa så är det bara att köpa nytt.
Pepparkakshuset är färdigbyggt och tomtarna har flyttat in, jag såg aldrig flyttbilen men dom flyttade väl in när vi sov dom rackarna. Det var längesen det blev något pepparkakshus byggt men nu har inspirationen kommit tillbaka tack vare mitt lilla mumintroll.









2 kommentarer:

Carola sa...

Varför är det 2 utgångar ut till bron bredvid varandra?

Carola sa...

Bakade inte du pepparkakshus varje jul medan du bodde hemma? Eller var det Totte?