torsdag 11 juni 2009

Siljansträffen, Jävla skitsommar

Vad fan är det här,,,,jag betalar tusentals kronor varje år till svenska kyrkan och vad får man för pengarna,,,,,absolut ingenting. Jag har bett om bra hojväder och vad gör gubben där uppe, jo levererar regn, blåst och minusgrader på nätterna. Vi var till Siljansträffen i Mora helgen som var. Vi åkte dit på fredag eftermiddag efter att resultatlöst försökt vänta på en paus i regnet. När vi kom till Mora så frös jag så jag fick lov att sitta vid elden en halv timme innan jag kunde hålla i pennan för inskrivning. Tältet åkte upp fort som fan så att vi kunde få i oss ett antal Jägermeister för att få igång blodcirkulationen igen. Den här träffen har vi längtat efter hela vintern för att få träffa alla härliga vänner som vi har fått genom MC-intresset och sen är det sånt jävla skitväder så nästan alla har stannat hemma. Vi träffade i alla fall Pia, Petzon m fru, Chrille, Oskar, Bosse, Lappen med fru och Larsson som kom på lördagen i bil!! Vilket fusk. På Lördagen kom också Mia och Eva från 45MC så vi fick träffa dom innan vi åkte hem, vi beslutade nämligen att åka hem redan på lördag eftersom vi höll på att frysa ihjäl i tältet på natten.
Det här är inte roligt, Riitta har åkt till Kanada och kommer hem efter midsommar,,,,,suck.
Jag tänkte åka till Bollnäs på träffen som börjar i morgon men vad ser jag på väderkartan? Jo, svarta moln och regn och lika jävligt verkar det bli nästa helg (midsommar) som jag tänkte fira i Borlänge som vanligt. Jag hoppas att det blir bättre efter midsommar för då drar vi upp till Gällivare till midnattssolsträffen.
Hur som helst käre herre, nu går jag ur Svenska Kyrkan eftersom jag inte kan se att jag som MC-freak har någon som helst valuta för pengarna vad det gäller MC-väder.








Inga kommentarer: